fråga

hej jag läser blogg typ jätte ofta och tycker den är skit bra!
jag har ett par frågor till dig... om du inte får en värdfamilj, vad händer då? får du vänta tills september/hösten? eller får du åka nästa sommar istället? och tror du att du kommer vara lika sugen på att åka som utbytesstudent då?

åååh va glad jag blir nu. Tack så hemskt mycket! :D - och jag blir så glad när ni frågar saker! - det är ju ändå för er skull jag bloggar :)
Organisationen jag åker med, Explorius (som förövrigt är världens bästa) har lovat alla att de kommer bli placerade innan sista augusti. Och eftersom vi Exploriuskids har sån bra kontakt över internet så senast igår kollade vi hur många som hade placering och hur många som inte hade det. 44 st hade placering och 24st hade inte, alltså rätt många kvar. Ofta är det så att amerikanska skolorna har stängt över sommaren och därför får inte min amerikanska organisation kontakt med de för att kolla om de vill ta emot mig - alltså ofta de som gör att det tar tid. Men sen kan det självklart vara så att man inte får någon heller, då får man något som kallas "välkomstfamilj" alltså en familj (som oftast jobbar med utbytesstudenter) som tar emot än först, sen får man kolla om man kan bo hos någon av de vänner man skaffar där, någon av lärarna man har, någon granne osv. Så grejen att jag inte åker i höst finns inte. men OM den skulle finnas så vet jag inte, dels är jag ju för gammal egentligen att åka nästa år, så då skulle jag kanske skippa det och istället åka som aupair eller något liknande. Tusen tack för frågan :) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0