världens chans!


Pratade med Mr. Rosen idag - Han är min körlärare, så sjukt underbar lärare - och person över huvudtaget. Han ville ha med mig i the honor choir - alltså en extra kör som man får göra audition till. De finns bara 10 styckna platsert totalt och man får göra massa olika test för att kolla om man passar. Han sa att den kören är lite som Glee - nu är jag ju ensamast i världen (rebbo = svikare) om att inte kolla på tv så jag fattade inte riktigt. Men var tydligen lite musikalliknande, showigt, poppigt och sånt. Han var ju med när vi gjorde audition för musikalen och han sa att om jag vill, så är jag med (haha skrev inne först - som " Your in " - måste nog ta extra svenska lektioner sen) Fattar ni vilken jävla chans? Så åker vi tydligen omkring i hela USA och gör massa framträdande - för två år sedan va de i bla hollywood, förra året va de i Texas, Arizona och alaska - JAG MENAR VAFAN?! Och man får kanske betala typ 50 dollar var, resten står den som "hyr" gruppen för.

HUR FREAKING UNDERBART?!


men..
övningarna är innan skolan på måndagar, onsdagar och fredagar. Klockan 6.40 - alltså 20 minuter innan jag i vanliga fall hoppar på bussen. Första tanken var "perfekt - joel och michelle lämnar huset typ halv - ja kan åka med de" men när jag pratade med de så var det inte en lika bra ide.. Cordell kan inte vara hemma själv, grejen är att nu på morgnarna så väcker de honom vid 6, han tar på sig kläder och skor och lägger sig i soffan och sover (ni hörde rätt - han borstar aldrig tänderna) sen 2sekunder innan vi måste gå väcker jag honom så går vi ut.

han kan liksom inte hålla sig vaken själv.. så jag va tvungen att tacka nej, med gråten i halsen.
- fattar ni vilken grej det hade varit?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeen!!! Va fan.... Hur hade de gjort med Cordell om inte du varit där!!! Visst ska man hjälpa till mend du är inte deras barnflicka!!! Ta upp det med din area rep!!

2011-09-21 @ 07:28:50
Postat av: Anna

Du är inte i USA för att vara au pair ett år! Snacka med din representive om det här och/eller byt familj!<3

2011-09-21 @ 14:03:14
URL: http://savie.devote.se
Postat av: Linn

men vad dåligt! håller med föregående talare - du ska ju inte vara tvungen att ta hand om honom HELA tiden! och lär ungen borsta tänderna!

2011-09-21 @ 15:26:23
URL: http://linnlyback.webblogg.se/
Postat av: ELIN

Det låter helt sjukt! Hur funkade det med cordell innan du var där? Det låter ju inte riktigt klokt! Kan du inte prata med någon om det? Hoppas att det löser sig tillslut :)

2011-09-21 @ 20:23:14
URL: http://elinfredrikson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0