Lyckans ost.

Vet ni vad?

Nu ska jag skriva en lista på allt jag är lycklig över:

- jag är lycklig över att jag har en sån fin familj som stöttar mig till 100% i allt jag gör, och som förstår mig i alla lägen. En familj som jag vet gör allt för mig, jag menar bara - de skickade iväg mig hit, de åkte 8h och hämtade mig på emmaboda för att jag inte orkade vara kvar, de köper världens finaste häst till mig, de ger mig all kärlek jag behöver, de har uppfostrat mig till den personen jag vill vara. De låter mig vara den jag vill vara och de älskar mig.

- jag är lycklig som har världens finaste vänner som alltid alltid alltid finns där för mig, när livet äger-vinäger och när det suger. Jag kan verkligen vara mig själv med de och jag vet att de oftast tycker om mig ändå. Jag vet att jag kan ringa mitt i natten och prata om det skulle behövas, de åker med på alla möjliga konstiga äventyr som jag drar med de på och de är bara så himla underbara måsten i mitt liv.

- jag är lycklig som går på en sån fin skola med några av de viktigaste människorna i mitt liv. Det var där det hela började, kom dit som en osäker fjortis med löshår och scenskräck. Oj vad jag har förändrats, jag har växt till en helt annan nivå och träffat de mest underbara människorna.. Ingen nämd och ingen glömt - men mina älskade smusar, jag har förstått nu att jag aldrig kommer ha ett gäng som er runt mig igen. Jag älskar er allihopa så väldigt mycket. Och skolan, wow. Fmg - film och musikgymnasiet, jag vet inte om jag ska säga sveriges eller världens bästa skola..

- jag är lycklig som kommer få dela hela mitt liv med min allra bästavän
och min största kärlek någonsin. Jag har världens bästa pojkvän där hemma, som varjedag skriver mejl som jag läser för att orka gå till skolan. Han stöttar mig i allt jag gör, alla val jag tar och finns alltid där för mig. Han är min andra hälft, det viktigaste jag har och mitt liv. Ibland vet man saker, och jag vet att han är den jag vill leva mitt liv med. Han är alldeles för bra för mig egentligen, men jag vill ha honom ändå.

- jag är lycklig som har friheten hemma i sverige, jag kan ta mig dit jag vill, jag har en familj som litar på mig så jag behöver inte ha någon som beskyddar mig hela tiden. Jag kan ta hand om mig själv och göra mitt liv tilll exakt som jag vill ha det.

- jag är lycklig som tror på mig själv så pass mycket att jag kan åka hem härifrån med flaggan i topp. Jag är lycklig som under de senaste 3 åren växt enormt som individ och lärt mig att ta hand om mig själv och gå min egen väg. Jag känner att detta är fel, jag stannar 1 månad sen åker jag hem. - jag har växt lite mer, jag har fått nytt persperktiv på livet och framförallt så har jag varit helt ensam iväg från allt annat i 1 månad. Jag menar visst, 10 månader är sjukt länge - men 1 månad är faktiskt också väldigt länge att vara själv i ett land där man inte känner någon, gå i en helt annorlunda skola och bara upptäcka en helt annan kultur. Jag är så jävla stolt över att jag har klarat dethär.

andra saker jag är lycklig över:
min personlighet, mitt fina hus i sverige, att jag har världens finaste häst hemma, att jag har två av världens bästa hundar, att jag bor i finafina sverige där allt är underbart, att jag har världens gulligaste vänner som stöttar mig vid bloggen när livet suger här, att jag har tillgång till pengar, mat och sällskap när jag behöver det



Kommentarer
Postat av: ellinor

läs pappas mail så fort som möjligt! <3

2011-09-27 @ 12:25:39
Postat av: ebba

jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag kände att jag måste skriva någonting. man skulle nog kunna sammanfatta mina tankar med att du är en väldigt stark och härlig människa! jag tror att många inte skulle våga ta beslutet att åka hem när det kanske vore det bästa, det beundrar jag dig för!

kram på dig!

2011-09-27 @ 18:54:12
URL: http://ebbablixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0