Läget än så länge.



Jag vet att man inte kan säga så mycket efter att ha varit i ett hus i 3 dagar. Men tänkte att ni kunde få lite uppdate ändå. Familjen är jättesnäll men det är så sjukt stelt hela tiden. För det mesta pratar cordell, michelle och joel kommenterar lite då och då och jag bara sitter och ler. Vet liksom inte vad jag ska säga, och de vet nog inte riktigt vad de ska göra. Det är svårt att komma till en helt ny familj. Jag menar, hemma i sverige kan man sitta tyst vid matbordet med sin familj utan att det blir jobbigt. Men här blir det jobbigt..  Jag hoppas att det går över. Jag gillar hunden, skuller mer än gärna gå omkrig med honom i området - jättefint för hundpromenader. Men de vill typ inte att man ska gå ut med honom för han är lite för vild, inte ens de går ut med honom. Så undrar de varför han är så galen.

Kommentarer
Postat av: Linn

BABY! hoppas det blir bättre snart! vi måste skypa (och få det att fungera)! hehe. <3<3

2011-09-01 @ 17:51:55
URL: http://linnlyback.webblogg.se/
Postat av: Pojkvännen din

VILKEN SNYGG BABE! jag älskar dig älskling!! <3

2011-09-01 @ 17:59:43
Postat av: Ylva

Hej!

Jag har följt din blogg lite den senaste månaden. Jag var själv utbytesstudent i Michigan, faktiskt väldigt nära där du är nu. Orten som jag bodde i heter Freeport (ett gupp i vägen, med då 400 invånare), eller jag bodde en bit utanför, på ett majsfält. Man kan säga att jag flyttade från Stureplan till ett majsfält. Jag gick i en skola som heter Lakewood och vi mötte ofta Maple Valley i fotboll, softball, basket etc etc. En av min värdsystrar bor ännu närmar dig och hennes barn gick i Maple Valley. Vägen hon bor på heter Evart Rd och hon heter Rachel, hennes man Robert och efternamnet är Curtis - kanske känner din familj dem??

Det är nu många år sedan jag var där, jag fick kännedom om dig och din blogga via min dotter Isabelle som nu är i Las Vegas (om jag inte tar fel så har ni träffats vid någom Exploriusträff).

Jag känner så mycket igen mig i din beskrivning och, ibland, uppgivenhet så jag kände att jag måste skriva till dig. Jag hade ett kanonår (trots att Stureplan byttes mot ett majsfält). Jag bodde hos en familj med ett hjärt av guld och vi har fortfarande kontakt, trots att det är 27 år sedan jag bodde där. Mitt råd till dig (och alla andra utbytisar) är att redan från start, så snart skolan börjar, gå med i klubbar, häng med på alla aktiviteter som anordnas, vänta inte!. Själv var jag med i marchingband och kören. Det var fantastiskt men det var på skoltid, efter skolan hade jag ingenting och blev mest sittande hemma. Efter jul kom skidklubben, som jag var med i, igång och sedan så var jag med i musikalen som sattes upp på skolan - så vårterminen var kanon. Mitt största misstag var att jag inte engagerade mig direkt i något från början!

Lycka till, jag hoppas verkligen att du får ett bra år.

//Ylva

PS i Grand Rapids finns det en jättefin och stor shopping mall, kommer inte ihåg vad den heter men den borde din värdmamma känna till. Det finns också ett jättefint zoo (Binder Park Zoo), inte så långt från er - utanför Battle Creek. Helt klart värt ett besök (var där 2000 tillsammans med Isabelle).

2011-09-01 @ 19:57:02
Postat av: hanna

jag volontärarbetar, hehee :D men det är nog end of det nu, fett tråkigt! ska ut och explore istället, hehe. jag är glad att jag slipper "dejta" värdföräldrar, jag kan bara tänka mig hur knasigt det känns! fast tids nog kommer allt blir så fett kul för dig. är avis på att du pluggar där borta!

2011-09-01 @ 20:38:14
URL: http://wildfoxes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0