varför jag vill åka hem del2

Mitt liv i sverige:

jag har precis fyllt 18, jag har tagit mitt körkort så jag kan ta mig vart jag vill, jag är tillräckligt gammal för att gå in på krogen, mina föräldrar låter mig göra väldigt mycket som jag vill, jag har världens finaste pojkvän, min klass går sista året på gymnasiet = nästa år är det omkring i hela världen, min syster är äntligen hemma för ett tag, det är sista året jag kan tävla med min ponny, jag har en jättegullig liten valp henne, jag har världens bästa hund hemma....

förstår ni vart jag vill komma?
I sverige har jag min bästa tid nu, jag menar.. nästa år kommer körkortet inte kännas lika wow, jag kommer sucka åt att det hänger omogna 94or på krogen, mina gamla fina vänner kommer jag inte alls kunna träffa ofta - vissa inte alls, min häst kan jag bara träna på och inte tävla, min syster är troligtvis iväg, min valp är stor och min fina fina hund är fortfarande världens bästa.

Här är jag ett barn, jag kan inte ta mig vart jag vill när jag vill, jag har inte ens en fjärdedel av den friheten som jag har i sverige. Min familj är jättefin som säger att de kan köra mig massor - men det är inte samma sak. Jag känner mig lite instängd..  Jag saknar all frihet som jag har i sverige.

Det är som att jag är jäääääättte godissugen, så får jag en pytteliten godisbit - då vill man ju bara ha meeer! Friheten i sverige är godiset, jag hade liksom mitt körkort ungefär 1 vecka innan jag åkte.


Kommentarer
Postat av: Anna

Bra skrivet! <3

2011-10-02 @ 21:57:19
URL: http://savie.devote.se
Postat av: Aggie

Wow hade aldrig kunnat gissa att du var 18 år! No offence men du såg verkligen yngre ut på bilderna, skulle tippat på född ca 95-96!

2011-11-20 @ 22:48:40
Postat av: ewelina

haha, javet det kan vara svårt att ta ut ålder ibland ;) aja, antar att det är till fördel sen när jag blir gammal och gaggig ;)

2011-11-21 @ 13:58:02
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Aggie

Jag är fasen avundsjuk! På håll ser jag ut som typ 12 för att jag är så jäkla kort det suger oxå. På nära håll kan jag i värsta fall se ut som 35 år ibland, hängtuttar har jag redan och rynkor OCH JAG ÄR BARA 17.

2011-11-22 @ 14:17:14
Postat av: ewelina

haha, du är säkert jättesöt :) jag är med rätt kort, fast jag tycker det är bra! då kan jag gå i vilka klackar jag vill utan att oroa mig för att vara längre än min pojkvän ;)

2011-11-22 @ 15:41:32
URL: http://evertsusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0