lördag 31 december - sumering av 2011

oj. ska jag beskriva detta året så behöver jag en hel bok. Detta är året då jag växt som människa så otroligt mycket. Det är nog även året då jag inte orkat bry mig så mycket om vad andra tycker utan kört mitt race. Jag invigde året med att jobba dyngpackad tillsammans med anna och ha djupa telefonsamtal med olle och inte många dagar senare började jag förhållandet med världens finaste person. Jag menar, det var ganska säkert redan då att 2011 skulle bli bäst trotts konflikter, vänner som försvann osv.

Det var en trevlig start på året, stockholmtrippar, musikaltittanade och säkert konsert. Och året fortsatte med romme resor, 18 års firande, hemma fester, mängder av vin, miss li konsert, en tripp till annas land, törnrosa musikal, hästtävlingar, och massa annat skoj. Men självklart var det även nedgångar, vi fick t.ex avliva wilma då hon ramlade ner för trappen och skadade knät så illa.

Sen kom sommaren, världens bästa sommar som innehöll väldigt lite jobb, tripper till annas land, tandställingen åkte av, ännu fler hemmafester och även min 18års dag vilket resluterade i även några nätter på krogen. Det blev även, strömstad resa, emmaboda, pugga till körkort, hästtävlingar, usa fixanden, loppis säljning, ko släpp, high chaparall, några resor till landet tillsammans med olle, och en usa resa i augusti som började i katastof med glömt pass/flygbiljett, blir rånad på 3000kr, orkan i new york och inställda plan.

Men trotts att usa resan inte fulländades
så är jag glad att jag gjorde den. För jag växte så extremt mycket som person och fick uppleva saker som andra aldrig upplever. Jag fick uppleva det äkta high school känslan, jag fick skrika tillsammans med cheerleaderna på de amerikanska fotbollsmatcherna, jag fick äta ute 3ggr i veckan, pratade engelska 24/7, åt donut till frukost med kyrkan, fått resevplatsen på till huvudrollen på skolmusikalen, spungit mellan lektionerna när klockan ringde och upplevt saker som andra drömmer om och som de flesta aldrig få uppleva.

Kom sen hem i slutet av oktober och levde på endast på kärlek. Under oktober-november-december så blev det konserter, labero föreställning, träffa alla fina vänner som jag saknat, gått lite i skolan, tävla lite på min ponni, hänga på krogen, gå på arbetsintervjuer, åka lite till göteborg och hälsa på min syster, fundera över framtiden, firat jul och upptäckt att kärlek inte övervinner allt.



Så man kan sumera 2011 som hittills det bästa året i mitt liv.
Och jag hoppas att 2012 blir ännu bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0