what a day..


jani.. skolan var väl som vanligt, idag var det färgdag. Vi seniors skulle bära ljusblå och gul - ser jag ut som en person som äger ljusblåa och gula kläder? nopp - så det blev svart för min del. Skolan segade sig fram, Mr. Rosen kom och bad mig igen att vara med i kören.. och jag var bara så sjukt trött. (cordell väckte mig vid 3 på morgonen idag och sa att han var hungrig - så va tvungen att göra lite flingor till honom) Musikalen kändes bara BLÄÄÄÄ. fick dock sluta 4:15 istället för 5:30 - så joel kom och hämtade mig så att jag kunde äta hemma. Då tänkte jag, att det kostar ju inget att fråga igen ang kören. OUPS - inte så smart.. Verkar som min area rep. har berättat för familjen att det känns som att jag lever cordellsliv här istället för mitt egna. Joel blev as arg och sa typ att bara för att jag vill vara med i den där jävla musikalen så måste han sticka 1h tidigare från jobbet för att vara hemma när cordell kommer - och det förlorar han pengar på. Han tog även upp att det kostar pengar att ha mig här, och att ja borde ge de något tillbaka.

- whaat?

urs. då ville jag hem..

Powder puff matchen var iallafall kul - satt och hejjade på andy som var cheerleader och powder puff drottning. hah!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker inte att du ska åka hem från USA, jag tycker där emot att du ska försöka byta familj illa kvickt. Du är ju inte där som Au Pair, du är ju där för att få uppleva USA och ha ett sjuhelvetes år, och det ska familjen veta om. Du är ju inte där för att ta hand om en unge och må dåligt för att du ens finns i deras närhet.

Jag hade en kompis som åkte ett år till Nya Zeeland, och hon hamnade i en riktig skitfamilj, men bytte och hamnade istället i en jättebra, och fick ett riktigt underbart år!



Så ge inte upp Ewelina, försök att ta tag i det som trycker ner dig istället för att gå och må dåligt och försöka kämpa dig igenom året då du egentligen ska ha the time of your life!



Kram!

2011-09-23 @ 06:34:42
Postat av: Anna

Jag håller med personen ovan! Byt familj illa kvickt för de verkar ju inte riktigt kloka :O Det är ju dem som får pengar för att ha dig där och du ska inte behöva vara barnvakt och en massa annat tillbaks! Jag menar, hur klarade de sig innan du fick ta hand om Cordell då? -_- Puss å dig! <3

2011-09-23 @ 07:22:10
URL: http://savie.devote.se
Postat av: Erika

Det känns inte som att du kommer få ett hejdundrande år hos den där familjen och det känns verkligen inte som att dom ens vet vad det innebär att ha en utbytesstudent hos sig! Du ska ju känna dig som en i familjen och det är ju deras ansvar att få dig att känna dig som det. Med deras attityd och inställning så verkar det som att du, precis som någon ovan sa, är där som au-pair. Ha inte dåligt samvete över att byta familj, det här är bara ditt år och det borde bli hur bra som helst! Och det verkar som att det är det son krävs för att du ska få ett toppenår så tänk på dig själv bara och byt familj!

2011-09-23 @ 11:24:18
URL: http://erikahej.blogg.se/
Postat av: Linn

BABY! jag är orolig för dig, vi måste verkligen prata snart! <3<3<3<3 är du säker på att verkligen ska stanna hos den här familjen? ÄLSKAR DIG

2011-09-23 @ 14:48:28
URL: http://linnlyback.webblogg.se/
Postat av: Carolina

Håller med alla ovan, du är väl inte där för att vara barnvakt heller! och hur klarade de sig innan du kom dit?

2011-09-24 @ 04:18:33
URL: http://carolinausa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0