sverige <3

Jag är ledsen för att jag har varit dålig på att uppdatera, men jag har inte kunnat (och kan egentligen inte fortfarande). Jag har haft världens hemlängtan hela dagen. Wow, det har varit helt sjukt. Och är.. Har så många gånger velat sätta mig vid datorn och bara skriva ett mejl till pappa " boka ett plan hem till mig imorgon" - ni anar inte hur nära jag har varit.. Jag har verkligen haft stunder då jag har ångrat detta av hela mitt hjärta, då jag verkligen har önskat att det bara var en dröm, eller en 2 veckors lång språkresa.

Det är så sjukt jävla svårt att åka ifrån allt man äger, har och allt man älskar och åka till ett helt nytt ställe, där man inte känner någon. Idag var vi iväg hela dagen. började dagen med frukost = bulle med glasyr. Sen stack vi till massa garade loppisar - typ bara skräp.. Sen åkte vi till två antikaffärer där en av de var freaking 8 våningar - de va där inne i säkert 3h, och jag sa att jag ville va på en annan våning.. - egentligen satt jag på toan och grät.. Sen åt vi lunch, jag åt hamburgare med chips.. som vanligt kommenterar Cordell allt jag gör, och jag försöker att le med gråten i halsen, till kvällsmat åt vi glass... 

Vid ca halv 8 sa jag godnatt, sedan dess (klockan är 9.13 här nu) har jag bara bölat.. som en liten gris.
Jag önskar verkligen att man kunde få pengar tillbaka om man valde att avsluta det. - för det känns verkligen inte som min grej detta.
Jag har ångest som fan inför skolan, och att överhuvudtaget vara här...


Jag är nog inte så stark som jag trodde att jag var när jag valde att göra dethär..

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag kande EXAKT likadant igar, pa pricken. Satt inne pa mitt rum och grat och ville absolut inte vara kvar. Jag kom hit i onsdags sa jag har inte varit har lange. Jag gick ut pa en promenad med en annan utbytesstudent som varit har langre sa det var skont for mig men jag tycker verkligen du ska sysselsatta dig och beratta for din vardfamilj. Jag lovar om tva dagar kommer du inte alls kanna sa! Men det ar faktiskt jatte viktigt att din vardfamilj far veta hur du kant, i alla fall beratta att du har hemlangtan.

For mig fick jag mest hemlangtan for att jag kande mig sa annorlunda, att jag verkligen inte passade in och det var svart att anpassa sig ungefar. Om det ar samma for dig sa gar det nog over snart. Hoppas det iaf! Ak inte hem!!! Kram

2011-09-04 @ 04:29:09
URL: http://alicervt.webblogg.se/
Postat av: Din babe

Jag älskar dig Ewelina! allting fixar sig, du är det finaste jag har!! <3

2011-09-04 @ 06:00:30
Postat av: Victoria

Så tråkigt att höra att du känner så men var stark!! Man får alltid höra innan utbytesåret att man inte ska ska hem när det är som tuffast, prata med familjen och din representant. Du kanske borde byta värdfamilj om det bara inte känns rätt..

Ge det lite tid, och jag vet att du kommer få det bra till slut för du verkar verkligen vara en jättehärlig tjej!!

Jag hoppas verkligen det ordnar

2011-09-04 @ 07:40:47
URL: http://victoriasusa.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag tycker du borde försöka byta familj för det känns som att du tvingar dig själv att passa in med familjen "jag tror att det är bra för mig att ha hamnat här" ungefär som en ursäkt för dig själv liksom :) Jag tror att du passar perfekt för den här grejen men jag tror att du behöver bo hos rätt familj för att det ska kännas roligt och rätt. Satsa helhjärtat på att träffa någon som du kan umgås med nu när skolan börjar så kommer det nog kännas lite bättre då! Kram på dig!

2011-09-04 @ 09:51:32
URL: http://erikahej.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tror det kommer bli mycket bättre när skolan drar igång. finns det några andra utbytesstudenter på din skolan ? om inte kommer du ändå lätt hitta vänner att umgås med ! <3

2011-09-04 @ 10:48:05
Postat av: Linn

ewelina, jag blir så ledsen för din skull! men jag tror att det är ganska naturligt att du känner sådär, du är i ett helt annat land och det är inte konstigt att du känner hemlängtan! jag tror absolut att det kommer bli bättre och du vet att jag är här när du kommer hem! <3

2011-09-04 @ 11:37:05
URL: http://linnlyback.webblogg.se/
Postat av: Lovisa

Vad jobbigt att du känner som du gör! Jag tycker du borde prata med din värdfamilj, men om det inte känns bättre så borde du nog fundera på att byta familj. Det är ju DITT år, och det ska kännas helt rätt, inte okej! Fundera mycket och länge, men jag tycker inte du ska åka hem. En familj ska inte få förstöra ditt utbytesstudentår! Hoppas det löser sig! Kram från Eskilstuna!

2011-09-04 @ 14:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0