En vanlig dag på high school

Fick förfrågan om att beskriva hur det är att gå på high school - så här kommer en lång och utförande beskrivning om hur mina dagar ser ut:

Går upp klockan 6 (suck), äter en ostmacka, kollar mejl och fixar mig lite. När klockan är 5 i 7 väcker jag cordell och vi går till bussen. Sitter i bussen som alltid har på för mycket värme i ca 30 minuter - lyssnar på musik och längtar tillbaka till sängen.

Kommer till skolan 7.28 ungefär (I USA ÄR MINUTERNA NOGA RÄKNADE) - springer till skåpet, tar mattegrejerna, säger hej till några personer påväg till mattesalen. Kommer till mattesalen - min plats är längstfram närmast dörren. Varje morgon på matten gör vi uppvärmningsövningar - alltså matte tal på det som vi håller på med. 5 tal som kan ge än 5 poäng. Sen har vi genomgång nästan hela lektionen, kollar på gamla läxan och jobbar lite på nya. Så det är liksom inte som sverige då de säger att " till imorgon ska ni göra 3 sidor " Den lektionen är 7.35 till 8.49

sen springer man till skåpet, säger hej till några på vägen, möter några bitch blickar, försöker få upp skåpet, hämtar us hist böckerna - tar en djup suck och går mot lektionen. Där sitter hon och läser ur en historia bok och vi får anteckna det vi tycker är intressant. - alltså as svårt och alla människor pratar, sover, snor flickornas böcker, skriver lappar och drar varandra i håret. Lektionen slutar 10.08 och då är det lunch.

så sjukt konstigt att ha lunch klockan 10 - men man börjar bli hungrig då faktiskt. Så då ställer man sig i kön till matsalen - kollar vad som står på menyn. oftast typ chickenbits, brödmedostpå, något äckligt gojs eller något annat friterat, finns även tacos (äcklig..), sallad (äcklig) och fullkornshamburgare som jag tar varje dag. en fullkornshamburgare och två äpplen - 2 dollar och 75 cents. alltså tyå 15kr. Man sitter och småpratar lite med folk under tiden man äter, oftast sitter jag med samma gäng. Vilket är cheerleader tjejerna. De är helt okej. Sen måste man sitta i matsalen i 40 minuter för att man får inte lämna förän det är 5 minuter kvar tills klassen börjar.

Det är verkligen minuterräknat här, inte typ " du börjar tio i" utan du börjar tider som 48, 02 och allt möjligt konstigt.
Efter lunch har jag hälsa, det är väldigt intressant faktiskt. Men vi gör alltid samma sak, läser högt kapitlet, vocab, vocab, quiz, test, läser högt kapitlet.... men det är faktiskt intressant och skönt - man hinner oftast med allt på lektionen så att man inte har någon läxa.

Sen efter det är det PE 2 klassen, idrott. så spring till idrotten - till skåpet. Alla har ett varsit skåp i omklädningsrummet där man har sina idrottskläder. Man har alltså samma varje dag - jag brukar dock vara lite fräshare än alla andra och tvätta de iallafall 2 ggr i veckan - då vi är i gymmet och SVÄTTAS. Idrottsklassen är faktiskt den roligaste, för det är ett rätt roligt gäng. Två gånger i veckan är vi i gymmet och gör stationer som militärarmhävningar, sittups, vikter och massa som jag inte vet vad det heter. WOW - det är SÅ sjukt jobbigt och man har träningsvärk föralltid - men det är så sjukt kul.

Mindre kul när lektionen sedan slutar och man har 10 minuter på sig att byta om och de har inte ens någon dusch. Så det blir deoderant och parfym och tvätta ansiktet i kranen och försöka se lite fräsh ut till sista lektionen. Det jobbigaste är eftersvättningarna - nivet när man inte duschar efter man varit varm så börjar man frysa, sen svettas igen sen frysa.. Och jag kan säga att mina älskade svarta kängor som jag bor i börjar lukta rätt illa pga det. De är förövrigt sjukt sönder också, ska köpa nya såfort jag kommer till svearike!

Sen är det kör, jag älskar att ha kör sista timmen. Seriöst finns det vissa fina människor i den gruppen som bara får än att känna att "det här är något" - och läraren mr. rosen - åh. skulle jag vara 10 år äldre skulle jag gifta mig med honom. Han är världens bästa lärare och jag blir bara så sjukt glad av honom. Så där spenderar jag mina sista 73 (?) minuter av skoldagen.

Som ni märker är det mycket stress och man har liksom inte en klass som man går med, eftersom att alla får välja sina egna klasser (typ) så har man olika människor i olika klasser. Så man lär inte direkt känna någon, och med 5 minuter mellan varje lektioner så hinner man inte lära känna någon då heller riktigt. blir mer att springa genom korridoren och säga " hej...hej....hej...hej " Och om man behöver gå på toa får man smyga fram till läraren och fråga om man får gå på toa - självklart får man det. men ändå så konstig grej.

2.40 slutar jag, 2.45 lämnar bussen skolan så man måste springa som en gris. Sen när man kommer till bussen och sätter sig får man dryga kommentarer om att " det är hennes plats" " du kan inte sitta där... " så jag sätter mig längst bak och stoppar in musik i öronen och lådsas inte höra hur de kommenterar mig.  Så sitter man där från 2.45 till 4 ungefär.


Det är en dag på high school - och vet ni vad det tråkiga är? det är att man vet att morgondagen kommer se EXAKT likadan ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0