svar:

vilken affär handlar du mest kläder i?
det är verkligen olika, men tre favoriter är monki, bikbok och hm. (jag bor ju i norrköping så har inte så mycket tillgång till typ topshop, urban outfitters, zara... det är lite synd. )

Fin blogg! Jag har några frågor faktiskt, jag undrar bara hur ser dina framtidsplaner ut? vad har du för djur? hur länge har du ridit? :)
tusen tack! jag ska dock verkligen inte ta åt mig äran då denna tjej fixade hela designen till mig. Oj. jag har många planer! Jag ska ju till usa nu efter sommaren, sen tillbaka hem och gå sista året på gymnasiet. Vad jag mer vill är att jobba för fritidsresor i eurpoa, som aktivitets + barnledare, jag vill jobba en säsong på kolmårdensdjurpark, en säsong i fjällen, jag vill gå en turist högskola på visningsö/i england.. det är så mycket jag vill! Jag har två hundar och en häst och jag har ridit i snart 12 år tror jag det är :)


Något du (hatar) inte gillar med Amerikat, alla har vi det innerst inne ;)

utan tvekan alla klädregler, att man inte får säga allt man vill, att det är så stelt och att man kommer gå upp i vikt när man är där ^^

Visst hade du gjort delstatsval..vilka stater var det isåfall? :):) Känner du några rädslor inför ditt utbytesår, och vad ser du mest fram emot?? :) Kram
ja det gjorde jag! jag önskade arizona, michigan och nevada. arizona och nevada mest för att det är varmt och michigan för att det är rätt normalt eller vad man säger. Absolut, jag är rädd att jag ska säga fel saker.. typ, att jag ska säga till när jag måste gå på toa, det ses ju som oförskämt där typ. Jag är även rädd att min familj ska tycka att jag suger bara för att jag är petig i maten och att jag ska bryta mot massa klädregler. Jag ser mest fram emot att komma in i det, att verkligen leva ett liv där. Jag ser fram emot high school känslan, att testa nya saker, se nya saker jag är sugen på att skypa med mina vänner och berätta hur allt är.. jag är riktigt pepp på att åka! Kram

När bestämde du dig för att åka till USA?  Känner du någon som har åkt förut? Ska du utöva några sporter/aktiviteter efter skolan i USA? Om ja, vad? :)

oj. det var kanske i oktober, november förra året. så det var rätt snabba affärer med att fylla i alla papper och sånt. Ja, min vän är iväg just nu. han är i LA. Det var väl att han åkte iväg som jag började tänka på det. Rätt otroligt att man verkligen ska åka.. ja absolut! de jag har tänkt på är typ dans, simming, cheerleading måste jag testa, sen vet jag inte så mycket. men jag tänker göra allt i min makt för att inte gå upp så kolosalt mycket ;)

 

hur tror du det kommer bli mellan din kille och dig när du är iväg?

jag tror att vi kommer ta en paus. det är usa - sverige. vi kan inte ens prata i telefon och det är rätt stora tidsskillnader för att kunna skypa i 9 månader. 9 månader är så lång tid, mycket kan hända och människor förändras. (tror iallfall jag kommer förändras väldigt mycket) så vi, eller jag har sagt att det nog blir en paus. för om någonting skulle hända så vill man ju inte dirkt göra slut via skype. så en paus, så får man se hur båda känner när man kommer tillbaka sen. och det som händer händer. sorgligt men sant :)


Hmm... ska vara lite jobbig nu,hihi.
Vad var ditt första intryck av mig?! :D (elr ja.. efter i lördags:P)

jag tycker mycket om dig, förutom att du gör :P - gubbar som är det fulaste som finns! haha, nej men vi hade ju pratat över datorn innan och jag blev glad när jag upptäckte att du var lika pratsam öga mot öga. ja, jag gillade dig helt enkelt - snygg är du också! kram

hur ser din drömfamilj ut? var det inte ganska tufft att inse att det blev fel med den familjen som du trodde att du skulle till? jättefin och bra blogg förresten!
jag tror min drömfamilj skulle vara en liten lantisfamilj. Med hundar kanske hästar, jag vill SÅ gärna ha syskon. Helst någon jämngammal, en storebror har jag alltid viljat ha och en bebissyster. och jag vill så gärna gå på en så stor skola som möjligt! jo, det sög rätt mycket. men samtidigt är jag lite lättad, för skolan jag skulle ha gått på verkade skum.. kan passa på och berätta, det var en kristen privatskola, 44 elever och 100% av eleverna var svarta.. jag är verkligen ingen rasist, men jag har fördommar - hemskt men sant. så visst var det jobbigt, men det kunde varit mycket jobbigare :) tack söta du! Kram

hur ska du klara dig utan linn lybäck i ett helt år och hur ska hon klara sig utan dig?

jadu.. det har jag inte den blekaste om...  hjärtiz x38

Kul med frågestund! Undrar lite hur du skulle beskriva dig själv och vad du gärna gör då du är ledig? :)
tack! det kan jag absolut göra! jag är en 17 (snart 18) årig tjej. bor utanför norrköping med min mor far syster och djur, jag går en scen och musikallinje på världens bästa skola, när jag inte är i skolan så är jag i stallet, med min pojkvän, med mina vänner, partar och hänger i affärer, jag lever mitt liv på en pinne ungedär. jag är salladsberoende och har fobi för mina egna fötter, myror ger mig panik, jag älskar att åka buss och jag skulle inte klara mig utan mina ringar. Döden fachinerar mig, jag kan fyska mig till att tungan nuddar näsan, jag kan spendera timmar i badkaret och jag är ett list-freak. Om sanningen ska fram så har jag inte så mycket ledig tid, så fort jag får en lucka så går jag och tar en fika med vänner, går ut med hundarna, träffar min pojkvän eller pluggar (ytterst sällan dock). Men jag försöker att få lite tid med mig själv också, trotts att jag hatar att vara ensam så kan det vara bra ibland :)

Vad är meningen med syftet?
det blir vad man gör det till!

Vad hände med familjen i Michigan? Hur skulle du reagera om du kom till Alaska? :)
jag vet faktiskt inte vad som hände med den. antingen ångrade väl de sig, eller så accepterade inte sverige den. så nu är det bara att vänta igen.. haha, oj! jag vet inte, första reaktionen skulle nog vara att gråta! haha. jag är så trött på snö.. men det skulle varit ett äventyr det också :)

Kommentarer
Postat av: Isabelle :)

Hahah!!! Vadå fula gubbar! (:O :) ;) :D XD :P ^^)

2011-05-09 @ 17:23:37
URL: http://isabelleandersson.webblogg.se/
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Haha, måste hålla med om :p - gubbarna!

2011-05-11 @ 20:33:41
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0