svar:


Vilken organisation åker du med och varför valde du just den?
jag åker med explorius, jag valde den för att den var så liten och kändes tryggare på något sätt. De skickar inte alls iväg många samtidigt så de kan ha mera koll på de som de skickat iväg.

Var du på intervju hos fler än en?

nej, intervju har jag bara varit hos de på, däremot var jag på infomöte hos EF. Men kände att dom inte var något för mig, av olika anledningar.

hur ser din drömfamilj ut?

min drömfamilj ser ut så att de är ganska rika (vems drömfamilj är inte det?). Det är en mor och en far, ganska unga och två barn. En kille på ca 18år och en liten tjej på kanske 6. De ska vara nyttiga, gärna ha hund som de går långa promenader med, mycket gärna en pool och ja.. är väldigt snällla, hittar på roliga saker som cykelsemestra, campa mm..

 

Hur kommer du att reagera om du inte får något utav dina delstatsval?

så länge jag inte kommer till världens sämsta delstat, som typ inte har någon sommar, det regnar hela tiden, alla är rasister mm.. men jag hoppas innerligt att jag får något av mina val. Men ju mer jag tänker på det, desto mindre roll spelar det. Hellre en kul familj. ( men såklart kommer det ju kännas lite jobbigt först )


Har du någon sport/sysselsättning son du vill göra i USA?

ja absolut, jag dansar ju nu så det vill jag fortsätta göra. Sen har jag en vän som är iväg nu, han simmar och det verkar väldigt kul! Så kanske det också, jag har inte bestämt mig helt men mycket sport får det bli, jag tänker försöka att inte gå upp så mycket i vikt... he..ehe.eh

 

tror du att du kommer nån gång efter utbytesåret flytta över till USA?

ja, det tror jag faktiskt kan hända. Man får ju ta vara på att man har kontakter där liksom. Och om det inte blir att man flyttar så kan man iallfall ta en lång semester och åka ner och hälsa på. Jag är iallfall säker på att till USA blir det igen, många gånger!

 

hur tror du din första skoldag kommer se ut?

ska jag vara ärlig? Jag tror att jag kommer yra omkring i en stor lokal, inte hitta någonting, stamma fram en konstig engelska till lärarna när jag kommer försent för att jag inte hittade rätt klassrum, ingen pratar med mig utan alla bara kollar på mig, jag äter skollunch på toaletten och när jag för första gången säger någonting till någon så blir jag utskrattad för min engelska! HHAHA. MEN jag hoppas det blir bättre efter några veckor :)

 

Brukar du läsa kissies, fokis, paows osv bloggar?

foki har jag läst några gånger, typ precis när hon kommit till thailand, annars läser jag bara Kenzas. Mest för att hon är så himla snygg!


Har du spelat Farmville nångång på facebook?

hahahahah! nej det har jag faktiskt inte gjort!


Favorit årstid?

sommar, utan tvekan.


Bästa semester minne?

oj va svårt! jag har många.. när jag och min vän skulle till en sk "festcamping" ( de kallade den det när vi ringde och frågade) och vi kom till en tom camping med 3 gamla par i 80 års åldern. men OJ va kul vi hade ändå!

sen när jag och två andra vänner skulle till mitt land förra sommaren, vi åkte nercabbat på motorvägen och äter hamburgare samtidigt! haha, stackars bilen som var efter oss...

När jag och en annan vän var i tunisien, och kollade på när två turkar lekte med en stackars katt för att impa på oss!

jag har många, men där är några!

 

gillar du sex & the city?
om du svarar ja, tycker du mr Big (aka cpmannen) är snygg?

haha, sex & the city är en utav de serierna jag ÄLSKAR. ( segemyhr och en ängels tålamod också )

jag har hela boxen och tycker att mr Tjockis kan ta sig någonstans för han är ful som stryk! Däremot är en viss Hanna Andersson är väldigt snygg!

 

Hur ser en vanlig vecka i ditt liv ut ?

måndagar går jag i skolan 9-16, men har 2h håltimme då jag går til gymmet, efter skolan sticker jag till stallet och tar hand om min ponny, kommer hem runt 9 och drar då till min pojke och somnar där.

Tisdagar = skola 10-16, även då 1,5h håltimme då det blir att ta en fika med fina vänner, sen går jag på stan med väldigt fina människor, kanske tar en fika till, kvällen brukar det bli pojkvänshäng, bio eller sova hos en kompis.

Onsdagar= skola 9-14.45 efter det blir det till stallet och ta hand om hästen, sen på kvällen blir det att träffa en vän oftast.

Torsdag = skola 9-16, sen är det direkt till jobbet, jag jobbar för viktväktarna och därefter brukar jag hänga med pojkvännen.

Fredag= Skola 9-16, efter det blir det kompishäng, filmkvällar, partyn, pojkvännshäng, små spontana resor, fikastunder.. brukar bjuda på det mesta.

Lördagar likaså, tar mig iallfall in till staden och inhandlar lite fina grejer oftast, till stallet, hänger med vänner, träffar ev min pojkvän och kvällarna bjuder på allt möjligt, partyn, filmkvällar, restaurangbesök, konserter mm. och

söndagar är också lite så, en sväng till stallet, oftast sova hos pojkvännen, träffa vänner på stan, ta en fika, yra omkring lite, plugga om man måste, planera veckan som kommer mm. Jag har ganska mycket att göra om veckorna, men jag gillar att ha det så :)

 

Vilken är din favorit bland svenska kändisar?

jag tycker att Salem al fakir är världens finaste människa, så han är en utav de. Sen må jag säga att Cimon är väldigt snygg och han toppar nog listan också. Väldigt svår fråga, men de är nog några av de iallfall.

ge oss din favorita spotifylista?

här är mina "favoriter"

 

säg tre konstiga grejer om dig!

jag tycker det är väldigt skönt att ligga på rygg med armarna upp i luften när jag ska sova, jag har fobi för mina egna fötter, jag har somnat i en bil (fodorn över huvudtaget) en gång i hela mitt liv.


vad går du för gymnasie nu?

jag går andra året på en scen och musikallinje här i norrköping. Just nu förbereder vi oss för att sätta upp en ny version av Törnrosa i maj. Den är störtskön och 80 tals variant. Och så dansar vi två ggr i veckan, har privata sånglektioner varje vecka och teater. Kanon linje på världens bästa skola ( film och musikgymnasiet )


hur ser planerna ut för sommaren?

som det ser ut nu blir det att jobba, hänga på min vän annas land, åka omkring med alla som tagit körkort, åka till mitt land med malin, åka till mitt land med anna, åka till mina landställen x94393, ev. utomlands med pojkvännen, emmaboda, stå på loppis för första gången, stockholmtrippar, träna väldigt mycket, åka på cykelsemester, FIRA MIN 18ÅRSDAG som bara fan, sen .. UUUUSAAAAA!


hur tänker du säga hejdå till dina nära&kära?

jag tänker att jag fyller år den 11 juli, så då ska jag ha en stor fest som blir lite farväl fest också. Sen precis innan jag åker så har jag nog någoting med de närmsta också. Jag har fått förfrågningar om folk får åka med till flygplatsen, men jag vet inte om jag skulle klara det.. men vi märker! Det blir något stort iallfall :)

 

bara fråga på så svarar jag på det också om ni har några frågor :)


Kommentarer
Postat av: Aminda

Hur gammal är du när du åker?

2011-03-06 @ 13:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0