fråga;

Postat av: Johanna

Hej! Läste att du fyller 18 i sommar, right? Då undrar jag en grej. Jag tänker också åka utomlands som utbytesstudent när jag fyllt arton (dock om två år). Men jag fyller också i mitten av juli och då, som du kanske vet, har trafikskolor stängt osv och jag skulle helst vilja ta körtkort innan jag drar till USA. Hur gör du? Tar du det innan eller efter året? Tacksam för svar! :)

 

ÅH. GUD VA KUL att du tänkt det! Så skönt att du redan vet om det, ett tips är att anmäla sig så fort som möjligt när du får chansen, för då slipper du stressa med alla papper samt att du får din värdefamilj tidigare troligtvis. Nu ska jag komma till sak! Först hade jag tänkt att ta körkortet när jag kommer hem, med tanken på att jag tar kärkortet ca 1 månad innan jag åker och sen inte får köra bil när jag är i USA (explorius regel) så blir det ju som att lära sig på nytt när man kommer hem sen. Så min första tanke var att ta när jag komit hem. MEN, vi har hittat några körskolor här i norrköping som har öppet nästan hela sommaren och min mor ville gärna att jag skulle ta innan, eftersom att det blir dyrare och dyrare för varje år. Så för hennes skull (hon som betalar) så har jag valt att ta det innan jag åker. Tänk va skönt ändå att ha det när man kommer hem sen. Så mitt tips är att kolla där du bor om det finns några bilskolor som är öppna i din stad. Sen kan det vara så att man måste ta en liten körlektion när man kommit hem för att få in rutinerna. Hoppas det besvarar sina frågor :) KRAM!

ps. skulle ÄLSKA om någon skulle vilja hjälpa mig med min bloggdesign..



Kommentarer
Postat av: maria

Hejj, självklart kan vi det ;D Länkat dig nu, släng gärna in en länk till min blogg också om du vill:)!

2011-03-24 @ 18:33:28
URL: http://mariamerica.devote.se
Postat av: Erika

Jag kan hjälpa dig med din bloggdesign om du vill :)

2011-04-04 @ 19:34:40
URL: http://erikahej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0