varför åkte du hem från emmaboda?

jag har fått lite frågor om varför jag inte var kvar på emmaboda - så tänkte att jag lika väl kan berätta det nu.


Det var en helt okej festival. Var rätt taggad när jag kom dit, trotts bajamajorna, lång biltur och massa skräp överallt. Vi gick omkring och chillade lite första kvällen, tappade bort varandra, hittade varandra och tappade bort varandra igen. Efter ett tag kändes det dock som att dels festandet gick lite överstyr på vissa ställen, det kändes liksom lite obehagligt att gå själv till toan - jobbig feeling. Sen vid halv 2 när vi skulle sova märker vi att mina vänners tält blivit sönder skuret och HELA kerstins packning är tagen. Med sovsäck, kläder, madrass, kamera, mat, stormkök.. ALLT. Så vi gick omkring och hade panik i några timmar innan de bestämde sig för att ta in på hotell över natten. Det var hur som helst väldigt jobbig känsla att veta att det lika gärna hade kunnat vara min packning. Hur som helst så regnade det hela nästa dag. Jag kom fram till att jag nog inte är en festival människa trotts allt.. Det var dock en annan sak som också var inblandad, men den tänker jag inte ta upp här. Det gjorde iallafall så att jag bestämde mig för att fråga min far om han ville åka 8h och hämta mig. Eftersom att jag har världens snällaste pappa så gjorde han det såklart.

fick höra att ALLA mina vänner blev av med sina luftmadrasser i går kväll. Jag menar, jag trodde man var där för att lyssna på musik, dricka lite och träffa nya människor? Men det var visst förbi. Nu för tiden snor man visst packningar, röker på, struntar i musiken och bara chillar och förstör för andra. fett LAMT om jag får säga det själv.

Ja, nu vet ni det iallafall. Nästa gång jag ska på festival blir det nog typ Way out West eller något, mycket fräshare festival enligt mig.

nu ska jag mysa med olle. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0