för er som bryr er

TR (tävlingsreglementet) har ändrat sina reglar när det gäller utrustning på hästtävlingar. Denna lyder att loggor inte får vara större än 1x3 cm. FÖRSTÅR NI VAD DETTA INNEBÄR? Det innebär att våran sprillans nya, dyra hästtranssport kan vi lämna hemma, min underbara hjälm för 4.500kr (!!) får jag inte ha på mig, de flesta schabrak (filten under sadeln) får inte användas och även vissa sadlar fungerar inte. Det blir jätte svårt att hitta en jacka som går att rida med, det blir svårt med benskydd och allt. Det blir svårt att tillomed hitta grejer som man KAN använda. Jag menar, alla produkter är ju av något märke och det är klart att den som skapat produkten vill marknadsföra sig genom att sätta dit loggan.

Alltså -
Vill man åka ut och tävla åt 2012 så får de flesta köpa HELT ny utrustning OCH hästtranssport. Och jag kan säga er, att hästutrustning är inte billigt inte och behöver jag ens nämna hur mycket en transport kostar? Tur att jag blir förgammal att tävla min ponni efter årsskiftet.


Det var kvällens utbrott. Nu ska jag sova, alwa har redan tagit över halva sängen så bäst jag skyndar mig och tar andra halvan innan tuwa kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0