Svar på några av era frågor!

Vad har du för rädslor inför året?
Jag är rädd att jag inte ska förstå saker och ting. Typ regler, skoluppgifter och sånt där.



När och hur kom du på att du ville åka?

När min vän åkte till USA var då jag först började tänka på det. Sedan började jag och en vän till mig snacka om det. Nu ska vi båda åka :)


varför valde du just explorius som organisation och valde du mellan nån annan?

Jag kollade runt ganska mycket innnan jag valde. Såklart kollade jag EF, men har hört ganska dåliga saker om de. Så då kollade jag explorius och YFU ( tror jag det hette ), men valde explorius för att det var billigare, för att den var så liten som den var så de skulle ta hand om mig bättre. Plus att jag gillade deras koncept och även min mor och far.


Tycker du vi ska ha kung eller president ?

haha ja jag sa ju att man fick fråga vad man ville. Alltså jag är ju ingen direkt super politiskintresserad människa. Men jag tycker kung fungerar bra, det blir mer ett samarbete då! Så ja - kungen får min röst :)


om du fick välja att vara nån annan för en dag, vem skulle du välja ?

oj, hm. Jag skulle välja någon kändis, typ Victoria Beckham? Henne kan jag ingenting om, men hon är snygg och känd. Eller typ johnny depps fru ;)

 


vilket är ditt drömställe att bo på ?

något som är så olikt sverige det går! typ Australien eller New Zeeland :D


jag gillar dig jag gillar dig jag gillar dig
har inte så många frågor dock..... hihihih

elen, jag gillar dig med. hjärtiz :**


Vad betalar du själv på resan?

Jag står för fickpengarna vad jag vet, dock lär mina släktingar sponsra mig på de skulle jag tro!


Gick dina föräldrar med på att du skulle få åka med en gång?

nej verkligen inte, de skrattade åt mig första gången jag snackade om det! Men istället för att tjata och tjura så skrev jag ut massa information, visade bloggar med människor som var iväg, drog med de på möten, sa allt positivt med att åka ( o även negativt såklart ) Så nej, de tog ett tag innan de sa ja. Medtanken på hästen, plus att jag har en syster som kanske vill ha något också. Men när Explorius sa att jag blev antagen så gav de med sig!


Snöar det i USA?

det beror helt på vart i USA man är. I alaska är det runt 30 minusgrader när det är som varmast ( typ?) medans i Arizona är det typ 26 grader varmt på "vintern". Så det är väldigt olika :)

 

Firar dem alla högtider som vi gör?

Alltså jag är väldigt dåligt på detdär, men de stora högtiderna som vi har firar de ju iallfall, sen har de ju sånt som vi inte firar. T.ex Thanksgiving. Sen har jag svårt att tro att de firar typ alla hjärtans dag och sånt där som vi gör. Men vem vet - de kanske de gör :)


Äter de mycket hamburgare och pommes där?

Det beror nog också ganska mycket på vart i USA. Men de har ett annorlunda sätt att laga mat, så deras mat är mycket fetare än våran. Mamma skrämer mig hela tiden och snackar om hur mycket jag kommer gå upp i vikt ;)

 

har du varit i USA? :)

nej, inte än. Men i augusti åker jag dit som utbytesstuden och blir borta i ca 9månader. Då jag ska bo hos en familj, gå på high school och sånt :D

 

Kung eller President? Carl XIV Gustav eller Obama?

hihi, favoritfrågan! Som sagt så tycker jag att Calle-Ponken gör ett bra jobb! Sen om han festade som ung - whats up with that? Bara för att de bestämer över ett land ska de ju inte behöva missa alla roliga saker - eller? Det känns som att om man har President så är det en person som har all makt och blir att allt blir som han vill, och inte vad som är bra för landet. Såklart han presidenten vara kalasbra, men ja. lite sånt :)


Varför lockar just.. hm vare Arizona?

Ja det var arizona. Det första jag kollade på när jag valde Delstat vad klimatet, jag var trött på kyla och ville slippa snö. Arizona är ju varmt och fint. Visst, det finns ju California också och Florida. Men de känns som alla åker till, jag ville åka till ett ställe som jag kunde upptäcka själv. & Arizona verkar vara så himlans fint med kakutsar, sol och allt detdär. Så ja, det var lite kärlek vid första ögonkastet där & kommer jag inte till Arizona kommer jag gråta floder ;)


har du något nyårslöfte?

Jag har inte börjat tänka så mycket på det än. Men ett som jag ska ha är att leva i nuet. Jag är en typisk sån person som hela tiden längtar, Är det helg längtar jag till jullov, är det jullov längar jag till jul, är det jul längtar jag till nyår mm. Så jag ska ta vara på mina dagar lite mer och njuta av dagen istället för att längta efter nästa.

Sen blir det såklart att ta vara på mitt halvår i sverige, hur mycket jag än kommer längta till usa så ska jag ta vara på allt som jag har här!


Har du fått några julklappar än?

jarå, jag har fått godis, en kamera, en dator, jättefina smycken, ett sanning och konsekvens spel och fina knästrumpor. Så jag är kalasnöjd än så länge :)


Vem är du jag menar verkligen om du fick beskriva dig själv med ord ;)

oj men gud va svårt! Jag skulle beskriva mig som " Positiv, djup, okomplicerad, lite töntig, modig, omtänksam och givmild " haha, eller?  något sånt. oj, det var verkligen svårt! ^^

 

Vad har du tänkt göra på julafton?

På julafton ska jag upp tidigt och sticka till stallet med min mor och far och hundarna, sedan ta en långpromenad med de och hästen. Sen ska vi hem, fixa iordning oss, kanske träffa lite vänner, sen hem, äta lite julbord, kolla lite på kalle och sedan öppna julklappar. Sen får jag se vad kvällen bjuder på! Kanske lite filmmys eller något & packa till nästa dag då jag åker till småland för att hälsa på & fira jul med släkten :)

 

Ser du på Kalle Anka?

Vi börjar alltid att kolla på det, men det blir lätt lite segt så det blir att man inte sitter hela tiden. Men man har bra koll på när de tar slut - för då öppnar vi julklapparna :D

 

Hur lång är du?

Jag är 1.61,5 vad ja vet! Men går så ofta jag kan i klackar ;)


Är du mera beroende av bloggar än av Facebook?

Jag är nog inte så beroende av något av de. Men jag gillar mer bloggar än fejjan ;)

 

Har du några husdjur?

Japps, jag har två hundra. Alwa och wilma. alwa är 4år, min hund. & Wilma är 10 år och är familjens :)

Sen har jag en häst, Aragorn som är 8år. Köpte honom när han var 4 :)

 

Vad är din favorit färg?

Jag skulle säga svart & röd. Helst tillsammans!

 

( ni kan såklart fråga på vad ni vill, jag svarar!  )

 

 


Kommentarer
Postat av: malin

DEt låter ju udernabart! jora ine allt men det funkar :)<3

2010-12-19 @ 22:14:02
URL: http://malinbkarlsson.blogg.se/
Postat av: malin

jo men visst :)

2010-12-20 @ 08:16:58
URL: http://malinbkarlsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Varför har du fått julklappar redan? hahah :P

2010-12-20 @ 14:56:36
URL: http://matildus.devote.se
Postat av: Linn

hahaha, sure att du inte är beroende av facebook evert-babe! haha. (det är vi alla!) <3

2010-12-20 @ 20:40:40
URL: http://musiclinn.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Haha, för att svara på din kommentar; nej. Jag har inte varit i Japan innan (och jag har bara tagit 12 japanskalektioner ännu)!

2010-12-21 @ 20:12:41
URL: http://beatriceijapan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0